PFIZER wint Derks & Derks Beachvolleybal event
Formatie uit Capelle schudt ‘WK syndroom’ van zich af
Het Derks & Derks beachvolleybal event is dit jaar gewonnen door Pfizer. In de bloedstollende thrillerfinale tegen Alliance Healthcare toonden zij enorme mentale veerkracht: een 9-0 tussenstand werd omgebogen tot een 12-15 eindstand. De ontlading bij Pfizer was groot: na in eerdere edities twee keer als tweede te zijn geëindigd is het “WK syndroom” eindelijk afgeschud! Toernooidebutant Alliance Healthcare presenteerde zich krachtig door als tweede te eindigen. De Bosschenaren zijn nu verbeten om volgend jaar de met champagne gevulde kampioensbeker aan de mond te zetten.
De winnaar van vorig jaar, Boehringer Ingelheim, veroverde de derde podiumplaats. Het internationale team dat vorig jaar zo sterk domineerde miste haar ‘luchtmacht’ danig en keek desalniettemin terug op een geslaagd toernooi. In de troostfinale versloegen zij de sterke ‘star’-spelers van Mercedes Benz, eveneens nieuwkomer. De A merk Automotive relatie van Derks & Derks (Talent Development assessments en examinering salesteam) liet zich sterk gelden tussen de Life Sciences bedrijven. Dat zij in de voorrondes toernooikampioen Pfizer met 18-17 verslagen hadden, gaf extra glans aan hun toernooidebuut.
Ervaren toernooigenieter Brocacef kwam na loting (exact gelijk in winst/verlies partijen én puntentotaal als Mercedes!) niet in de troostfinale, maar versloeg in de strijd om de 5e plaats het gedreven team van Aurobindo. De mannen en vrouwen uit Baarn zagen wel resultaat van hun trainingen in de zaal maar weten hun ‘slechts’ zesde plaats aan de zand-ondergrond. Als er een prijs voor meest gedreven, meespelend directielid zou zijn, had Aurobindo deze zeker ontvangen!
Organisator Derks & Derks eindigde traditiegetrouw in de staart van het klassement. De frisgroen getooide Amersfoortse adviseurs leenden hun talenten aan andere teams uit en suggereerden met een quasi gemeende glimlach dat ‘een organisator nooit zijn eigen toernooi mag winnen’.
Lilly had opnieuw een sympathiek team afgevaardigd en zorgde voor het meest ontroerende moment in het wedstrijdgeweld. Het punt, gemaakt door hun jonge supertalent, werd met prachtig teamgevoel dusdanig gevierd dat hier en daar een traantje weggepinkt moest worden.
Fisher Farma nam de mooiste (troost)prijs in ontvangst: 1 uur gratis gebruik van een beachvolleybalveld, drankje en bitterballen voor 10 personen bij The Beach, de locatie waar het toernooi traditiegetrouw georganiseerd wordt. De sportieve ploeg, voortdurend glimlachend en enthousiast, gaat volgend jaar met dit uur extra trainen in de armen en benen ongetwijfeld hoge ogen gooien!
“Het was weer een geweldig toernooi,” zegt Jan Derks, directeur/eigenaar van Derks & Derks. “Onze opzet om sportief en ongedwongen onze relaties te fêteren kwam weer uitstekend uit de verf. We zijn er trots op dat we dit voor zulke enthousiaste mensen uit deze mooie bedrijven mogen organiseren!”