Boehringer Ingelheim wint Derks & Derks Beachvolleybal event
Het jaarlijkse Derks & Derks Beachvolleybaltoernooi is terecht gewonnen door het team van Boehringer Ingelheim. In de finale versloeg Boehringer het sterke team van Roche. Roche, dat uit 180 talenten zorgvuldig de beste volleyballers geselecteerd had, zat er dicht bij!
De strijd om de derde en vierde plaats ging tussen nieuwkomers i2i en Hal Allergy, dat zich voor de gelegenheid “Halikidee” noemde (naam van voormalig personeelsblad). De aan elkaar gewaagde teams hadden bij het laatste fluitsignaal een gelijke stand bereikt, zodat een golden point de doorslag moest geven. Dit werd juichend door i2i gescoord, wat tot in de late uurtjes gevierd werd! (tekst gaat verder onder foto)
Het deelnemersveld was fantastisch gemêleerd in branche, ervaring, samenstelling en grootte, maar elk team stond er even gemotiveerd en enthousiast in. Aurobindo, geïnspireerd door haar sterk meespelende directeur, liet zich niet onbetuigd door een vijfde plaats in te nemen. Groothandels koning Brocacef stelde de zesde positie veilig. Wellicht was er een nóg beter resultaat behaald wanneer de ervaren volleybalcoach van zowel Benu (8e plaats) als Brocacef zijn aandacht op 1 team had kunnen richten?
De gelegenheidsformatie van een andere nieuwkomer, de Masterclass NieuweZorg 3.0, liet ook van zich horen. Hier en daar ondersteund door teamleden van ‘zusje’ Derks & Derks en andere teams pikten de bright young men & women van de Nederlandse Gezondheidszorg de zevende plek in. Benu, dat zichtbaar genoot van elke wedstrijd volgt hen in de ranglijst. Apotex, met twee teams present, was opnieuw smaakmaker en nam zowel plaats 10 als 14 in. Na enige overreding door de organisatie stemden beide Apotex-teams in met vereeuwiging op 1 foto. Het gedreven team van Xendo – met de meest fanatieke supporter – zat er goed in. Ook na een botsing in het zand tussen collega’s pakte dit team de draad op en zette door! Organisator Derks & Derks liet zien dat winnen van je gasten niet chique is. Of het ontbrak hen aan eenvoudigweg aan volleybal talent…
Nog een frisse nieuwkomer, the Surgical Company, stond met haar team voor het eerst op het volleybalveld. De medisch chirurgische professionals uit Amersfoort verbaasden zich over hun eigen talent en vergaarden menig punt door verwarring te zaaien bij de tegenstander (‘Los!’ roepen wanneer de bal aan de andere kant van het net is). Ook Philips, wereldwijd A-merk, viel op door haar enthousiaste team en doorzettingsvermogen. Het team groeide in het toernooi en viel weer iets terug na de (lichte) knieblessure van haar teamcaptain. Het tweede team van trouwe deelnemer Apotex en Eli Lilly sluiten de ranglijst, waarbij Eli Lilly de – na de beker – mooiste prijs meenam: een uur veldhuur bij The Beach in Aalsmeer, consumpties, bitterballen en gegarandeerde plaatsing voor het Derks & Derks beachvolleybal event 2019!
Directeur Jan Derks blikte na de traditionele afsluitende barbecue tevreden terug: “Het is fantastisch om te zien hoe zoveel mooie organisaties er samen met ons een ‘smashing netwerk event’ van maken. Teams lenen spelers aan elkaar uit, er wordt enorm fanatiek gesport maar óók veel gelachen, relaties worden aangehaald en iedereen gaat met een glimlach naar huis. Geweldig om dit met relaties in de markt te mogen beleven!”